Näytetään tekstit, joissa on tunniste Question. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Question. Näytä kaikki tekstit

torstai 30. tammikuuta 2014

Q & A

Garyda keksi kysymyksiä, joten tässä vastauksia !

1. Mikä on paras kokemus viime vuodelta 2013? 
the GazettE ♥

2. Jos sinulle annettaisiin mahdollisuus valita mikä tahansa fantasiaolento, mikä olisit? perustele miksi. 


Vaikka oonkin tutustunut nyt lähivuosina uusiin hämmentäviin fantasiaolentoihin, taidan silti tyytyä valitsemaan vampyyrit. Vampyyrit kuvataan aina vähän erillaisiksi, joissakin sarjoissa/kirjoissa ne ovat demonien kaltaisia, joissakin ne taas näytetään/kuvataan ihmisen näköiseksi. Itse näen vampyyrit ihmisten näköisinä, salaperäisinä olentoina jotka uhkuvat vaaraa. Vampyyrit on kuvattu niin monissa paikoissa erillaisiksi, mutta musta vain ne tunteettomat höppänät on yksinkertaisesti kiehtovia tapauksia. Kiehtovia tunteettomina, mutta silti niin... tunteellisia? mh?





3. Mitä mieltä olet ihmisten ennakkoluuloista/ihmisten luokittelusta? (esim. homoseksuaalien lokerointi, rasismi jne).
Tästä voisi vääntää vaikka romaanin, jos oikeasti jaksaisi ja ketään kiinostaisi. Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna, musta lokerointi on tyhmää. Mutta se, miten lokerointi määritellään on myös vähän kyseenalaista. Typerää on kuitenkin musta, kuinka ihmisiä määritellään vaikka värin perusteella, kuinka ihmisiä määritellään tiedolla kenestä tykkää (kuinka sinun pitää päättää oletko homo taikka androgyyni -sun on pakko lokeroitua johonkin, koska kyllähän nyt ne ihmiset joiden kanssa oletkin pitää lokeroida! Ja jos homo päättää ollakkin naisen kanssa, on aivan käsittämätöntä kuinka homo voikaan rakastaa naista en voi ymmärtää ! wtf.....)

Ennakkoluulot, lokeroiminen -molemmat ovat jostakin. Jos ihmiset kokevat, että lokeroiminen auttaa vaikka ihmisiä tuntemaan, on se aivan sama jos lokeroisit värejä toisistaan -tiedät yhtä paljon väreistä kun ihmisistä siinä vaiheessa. Näet vain värin, muttet muuta tiedäkkään. Joillakin esiintyy pakkomielteitä tietää oletko vaikka lesbo, koska ihmisten on vaa pakko tietää. a) mitä väliä toisen seksuaalisilla mieltymiksillä b) hetero, lesbo, homo, muut katraat -kaikki kuollessaan samoja luurankoja c) ei ketään oikeasti kiinosta tykkääkö erkki pekasta vai liisasta -antakaa ihmisten rakastaa vaikka puuta, jos niikseen tulee.



Ennakkoluuloista oon paasannut ihan kyllästymiseen saakka, mutta ei ei ei ei ei, en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka leimaavat ihmisiä ulkonäön, uskonnon, kielen yms. -takia. Ei niillä ole merkitystä ihmisen luonteen kanssa! Ei niillä ole merkitystä.

Ainii ja ottaa päähän tää Venäjä/Ruotsi viha Suomalaisilla. Ymmärrän, että neuvostoliitto oli syvältä, eikä ole kivaa kun Ruotsi voittaa taas jääkiekossa, mutta hei menneisyys on menneisyyttä! Uskon, että Suomikin on paljon oppinut oltuaan sodissa, sekä peleissä Ruotsin kanssa. Jos kaikki olisi kannettu eteemme, ei me oltaisiin Suomalaisia. Sisukkaita Suomalaisia.
Ollaan ylpeitä, että Venäjä ja Ruotsi sai/saavat meijät taistelemaan maamme puolesta.

Ei kuitenkaan yksittäin joku Venäläinen tai Ruotsalainen ole mistään vastuussa, joten turha siellä kaduilla huudella homoa taikka ryssää. Antakaa olla, olette vaa lapsellisia.

4. Mitä mieltä olet suomessa kasvaneesta innostuksesta, v-logaamista kohtaan? 
Onhan se kiva jos ihminen keksii jonkun harrastuksen, istua kameran edessä ja höpötellä. Onhan niitä ihan jees kattoa joskus, mutta plaaaaaaaaaaaaa. Sekin on sitten niin ja näin. Kaikilla on harrastuksensa, mutta sitten tulee taas näitä tapauksia kun haukutaan ja sitten itketää, että yhyhy oon huono. Älkää laittako videoita nettiin, jossette pysty ottamaan jokaista kommenttia vastaan. En sano, että kommentoijat olisivat oikeassa, mutta se totuus täytyy pystyä kohtaamaan.
Mikäs siinä jos tykkää. Itseäni ei innosta puhua kameran edessä koko maailmalle, hyh.

5. Mitkä ovat lempielokuvasi & sarjasi? miksi? 
Moon child on lempielokuvani, vaikka se aina jaksaakin itkettää.
Sarja .. mm. En oikein osaa nimeätä yhtä sarjaa.


6. Mikä on suurin unelmasi minkä aiot vielä toteuttaa jonakin päivänä? 
Lähteä Japaniin, lähteä maailmalle. Reilaaminen olisi myös jees. ♥

7. Jos olisit maailman vallitsia diktaattori/kuningas ym. Mitkä kolme asiaa asettaisi maan päälle? Miksi? 

  1. Enimmäisenä tulisi ihmisten hyvinvointi, kaiken ja kaikkien säännösten edellä. Siitä pidettäisiin kiinni kaikin tavoin, ja ne jotka sitä uhkaisivat saisivat rangaistuksen. Tottakai hieman laaja käsite milloin joku on uhka, mutta you know. 
  2. Päihteiden käyttöä rajattaisiin selvästi ja niistä rankaistaisiin kunnolla, koska ilman niitäkin voi elää hyvää, "ehkä" jopa mahdollisesti parempaa elämää. 
  3. Elinkautinen olisi myös _elinkautinen. Ihmiset voivat muuttua, mutta ihminen, joka päättää räjäyttää vaikka koko koulun, tappaa satoja ihmisiä -voi muuttua, mutta elinkautisella varmistetaan, että se joku ei edes lähde suunnittelemaan, ellei halua samalla päättää haluavansa istua koko loppuelämää sellissä.
En osannut nimetä kolmea "tärkeimmistä", mitä haluaisin muuttaa. Tai pikemminkin, mitä haluaisin määrätä.
Mutta rauhaa & rakkautta, siitä on hyvä lähteä ! 


8. Mitä mieltä olet tulevaisuuden teknologiasta? Mikä on kantasi, jos kaupoissa ei pian ole enää ihmisiä myyjinä vaan pelkkiä robotteja? 
Naurettavaa, naurettavaa ja naurettavaa. Mä ikävöin ja toivon, että pääsisin elämään vanhaan aikaan, jolloin kuljettiin kärryillä hevosten vetämänä. Sillä aikaa nää muut rakentelee robottei ja mullistaa maailmaa sellaiseksi, ettei ne edes itse ymmärrä. Ne kehittää teknologiaa liian nopeasti, ja joku päivä teknologia on meidän edellä. Näin se menee. En tykkää ideasta yhtään.

9. Kolme sanomaa, jotka kuvaavat sinua parhaiten. (tyylillä just mitä ite käytän, tangoon tarvitaan kaksi tms) Perustele. 

  • Sanon mitä ajattelen -vaikka välillä pidänkin asiat omana tietona, silloin kun en pidä ihmiset saattavat toivoa, että olisin pitänyt. Koska totuus, totuutta en karttele. 
  • Sama kuu, sama aurinko, meistä kaikki saman taivaan alla -näkemys, joka pohjaantuu miyavin suunnalta ja ah kuinka rakastankaa vain sanontaa "Katso kuuta, nyt katsomme samaa kuuta". Miksi tämä kuvaa minua? Koska meistä jokainen on osa tätä maailmaa.
  • Ei se mitä sanot, vaan se mitä jätät sanomatta -Ihmisten pitäisi miettiä mitä ihmiset jättävät sanomatta ja nyt valitsin tämän, koska ... olen paljon sanonut, mutta todella paljon jättänyt sanomatta.
En osannut keksiä sellaisia itseäni parhaiten kuvaavia ... mutta eiköhän noi kelpaa teille. : )

10. Lempi kirjasi/kirjailija. Miksi suosittelet kirjan lukua muille?
Sanon nyt langennut enkeli -sarjan, sekä sen kirjoittanut Becca Fitzpatrick. En ole pitkään (jos koskaan) löytänyt sellaista kirjoittajaa, joka kirjoittaa nokkelesti, kierosti ja niin salaperäisesti. Päähenkilöt kummittelevat vieläkin mielessäni, vaikka sarjan lukemisesta onkin jo varmaan pian puolivuotta aikaa ... huh. Pitänee lukea joku päivä uudestaan. ; ;


11. Mitä odotat vuodelta 2014?
Mahdollisuuksia, uusia asioita. Odotan jotain suurta ja mullistavaa, vaikkakin jo tiedän, että 2014 tulee muuttamaan elämääni. Huh.




Poliisilta raju avautuminen Älä missään tapauksessa ole lapsesi paras kaveri! ohjeistaa ylikonstaapeli Matti Koski. Halusin lisätä tämän loppuun, koska olen ehdottomasti vain sitä mieltä, että vanhempien todellakin pitäisi pitää parempaa huolta lapsistaan. Välillä kun kuuntelen ystäviäni, mietin, kiinostaako heidän vanhempiaan ollenkaan? Jos lapsia hankitaan, jos niitä päätetään synnyttää tähän maailmaan -pitäkää niistä huoli. Koska ne ovat teidän lapsia, teidän jälkikasvua! Teidän pitäisi opettaa niitä ihmisiksi, pitää huoli, ettei ne ajaudu väärille raiteille. Totta kai tapahtuu raiteilta ajautumisia huolenpidosta huolimattakin, mutta jos se huolenpito on tarpeeksi pitävä, huomataan nämä ongelmatkin. Ei ne vastoinkäymiset ole ongelmia, vaan ne miten ne huomataan ja miten niistä selvitään. 

Olen puhunut. Kiitän ajastanne. 

maanantai 11. marraskuuta 2013

what if ..

only finnish sorryyy ._.


Kirjoita mitä mieltä olet seuraavista asioista:

-teini kihlaus
Rakastutaan, mennään yhteen, muutetaan yhteen ja seuraavaksi mennään kihloihin. Tilanne etenee aivan liian nopeasti useimmilla, koska on kiire johonkin vakavampaan. Tahdotaan näyttää ehkä itselle, taikka muille, että juttu on todella vakavaa, vaikka sen voisi näyttää niin monella muullakin tavalla. Harvoissa tapauksissa suhteet ovat kestänyt pari vuotta pidempään, joka omalla mittakaavalla on aivan liian vähän, vaikka rakkaus olisikin kuinka loimuavaa ja varmaa. Kihlautuminen on kuitenkin kaiken sen keskellä lupaus mennä avioliittoon, joten uskon, että sellaisen lupauksen voisi tehdä myöhemmälläkin iällä, kuin esim. jo viidentoista.

-adoptointi
Mainio vaihtoehto minun mielestä pariskunnille, tai vaikka yksin elättäjälle, jos ei halua omaa lasta, tai syystä tai toisesta ei pysty tekemään. Adoptointi vaatii paljon pariskunnilta nykyisin, sekä pitää ohittaa monet pykälät, että adoptointi on mahdollista, joten se on myös hyvä vakaus siitä, että lapset saavat hyvän kodin.

-alkoholi
Päihtymistuote, joka on noussut nuorten keskuudessa mun omasta näkemysestä hurjaan nousuun. En tiedä onko se noussut, vai laskenut, mutta mun mielestä se on silti pöyristyttävää. Varmaan jokainen olettaa nyt, että täällä kirjoittaa absolutisti, mutta njääh. En vain ole niitä, jotka kokevat suunnatonta halua suunnata joka viikonloppu ryyppäämään, vain siinä tiedossa, että taas se hirveämpääkin hirveämpi krapula koittaa, jonka jälkeen vannotaan jättää juominen siihen, mutta arvatkaa jääkö se siihen, kun se aina yhtä ihana viikonloppu saapuu jälleen. Mun mielestä on outoa, todella outoa ajatella, ettei hauskaa voi pitää ilman alkoholia. En ole täysin sitä vastaan, että pitää olla tyystin juomatta. Jos juominen pysyy hallinnassa, sekä pystyy hallitsemaan omiaan tekojaan, se on musta ihan fine. Mutta mä en koe tarvitsevani minkäänlaista juomista, etten voisi pitää hauskaa. Kunhan mulla on hyvät ystävät ympärillä, niin kaikki on kruunattu. Juominen on toki jokaisen oma asia, ei sitä kiistämään, mutta mun mielestä nykyisin alkoholin käyttö on Suomessa aivan naurettavaa! Otettaanko esimerkki autokoulusta, kun opettaja ilmoitti ihmettelevänsä promillirajaa. Meillähän sallitaan ajaa autoa humalassa, ihan lain mukaan. Ja miksi? Koska niin moni hyppää rattiin 'vähän juoneena' ja sitten arvioidaan itseään väärin, jonka jälkeen tulee näitä oho -onnettomuuksia. Jokainen tavallaan, mutta ajatellaan edes toisia, jossei itseä.

-tupakka
Tunnen oloni kauheaksi mäkämäkä -rouvaksi, kun nämä kaksi aihetta pamautetaan samalla laudalle, mutta joo ... ei ehkä tarvitse kysellä mun mielipidettä. Coolin polttamisen takia on tullut naurettua niin paljon, että ihan itkettää. Ihmiset luulevat olevan cooleja ja kun ne itsekkin tajuavat, ettei se ookkaa niin coolia, niin ei pysty päästämään enää irti. Rahan tuhlausta, terveyden tuhlausta ja plaaplaaplaaplaa. Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa, kun kaikesta väärästä ajatellaan niin ..... tyhmästi. Mutta joo, tääkin on jokaisen oma asia, mitä päättää tehdä.


-huumeet
Mm. Mielipiteensä kai tästäkin kaikilla, mutta ei, ei hyvä. Oon täysin vastaan, todellakin. Jos joku tulisi kysymään multa miksi oot huumeita vastaan, varmaan nauraisin, koska ei, ei sellaista voi kysyä. Miksi mä oisin niiden puolesta? Saatika sitten tämä; pitäisikö "hyvät" huumeet sallia laissa. No mitkähän ovat niitä "hyviä" huumeita, mietin vaa. Ei, enkä kaipaa mitään määrittelyä siitä, mikä tuhoaa enemmän mitäkin, koska mä tiedän kyllä mitä huumeet saavat aikaa. Yksi kerta, oot mahdollisesti koukussa tai ehkäpä kuollut. Huumeista ei voi tietää. En pääse ymmärykseen, miksi niitä edes viitsitään etsiä, mutta eihän varmaan pian enää tarvitse etsiä. Ei ainakaan tässä maailmassa.

-rasismi
Asdfghjk. Niskakarvat nousee pystyyn, kun edes ajattelen, että jotain syrjitään ihonvärinsä, kansalaisuutensa, ulkonäkönsä, kielensä tai minkä vaan takia. En ymmärrä miksei voida olla tasavertaisia, kun kuitenkin kaikki sitä samaa rotua edustetaan. Ei ihminen tummalla iholla, tai eri uskonnolla poikkea meistä sen enempää. Ihminen siinä missä muutkin. Joten antakaa ihmisten olla sellaisena, millaisena ne tähän maailmaan ovat syntyneet.  

-maailmanloppu
2012 piti tulla maailmanloppu ja se on ollut vissii näistä isoimmista ennusteista, mutta totuus on vain se, ettei kukaan voi tietää loppuuko maailma huomenna vai ylihuomenna vai vasta monien miljardien vuosien päästä. Hassua, että ihmiset pohtivat milloin maailma loppuu sillä välin, kun maailmassa olisi paljon muutakin murehdittavaa. Kun ja jos se maailmanloppu joskus tulee, sitä tuskin yksi tiedemies pystyy estämään.

Minkälainen ihminen saisi sinut luultavasti suuttumaan ja miksi:

-Kapeakatseinen
Vaihtoehtoja taisi olla neljä, mutta valitsin tämän. Kapeakatseinen, kyllä vain. Ihmiset, jotka katsovat asioita vaikka yhdestä näkökulmasta, heidän omastaan, jonka kokee parhaaksi. Jos joku puuttuu siihen näkemyyksen, he suuttuvat. Jos he näkevät kadulla ihmisen pukeutuneena poikamaisiin vaatteisiin, hän ei varmasti ikinä käytä naisten vaatteita. Tai se, että olet joko homo/lesbo tai hetero, muttet bi. Kapeakatseisten lajittelu on myös todella tolkutonta touhua, niin .. hermoja raastavaa. Koska olet jotain, et voi olla jotain, tai jotain. Eniten niissä ihmisissä vain raivostuttaa se, että jos ne ei edes halua nähdä asioita muulla tavalla. He haluavat vain nähdä oman näkemyksen, vain oman tiedon, jonka on ehdottomasti ainoa ja oikea vastaus.

Avartakaa silmänne ! Elämä ei ole noin mustavalkoista.


Mitä jättäisit tekemättä, jos sinun pitäisi valita yksi mitä et tee ja kaikki muut pitäisi tehdä ennemmin tai myöhemmin elämässä? Perustele.

-naimisiin meno
-lapsien teko
-adoptoiminen

Tässä elämänvaiheessa ja tällähetkellä jättäisin pois lapsien teon. Menisin naimisiin ja hankkisin lapsen adoptoimalla. Minkä takia, mm ... koen avartavani elämääni, jos mahdollisesti adoptoisin vaikka erimaalaisen lapsen. Ja ehkä se johtuu myös siitäkin, ettei ihan houkuta lapsen synnyttäminen -hahaha.


Jos tietäisit, ettei huomista tulisi, mitä tekisit tänää?
Se ois pelottavaa, tietää, ettei huomista syystä tai toisesta tulisi. Mä en voisi enää ehtiä sinne, minne oon haaveillut, tai ehtisin, mutten tiedä oikeasti pystyisinkö jättämään tämän maan juuri sinä viimeisenä päivänä. Ehkei sillä olisi väliä, koska seuraavaa päivää ei kuitenkaan tulisi. Tekisin jotain unohtumatonta, jotain, jota ehkä katuisin, mutten voisi katua, koska ei olisi mahdollisuutta. Eläisin, pakottaisin itseni elämään. Ihan mitä vaan, jotta tuntisin, että sydämeni lyö vielä. En oikein tiedä, mitä tarkalleen ottaen tekisin ...

Jos joku haluaa tehdä tämän haasteen, antaa mennä vain. : )